Tuesday, December 21, 2021

När du dejtar någon utanför hennes ras

När du dejtar någon utanför hennes ras



Tycker oftast att de är så mycket bättre än alla andra. Används av hundratals universitet, ideella organisationer och företag. Hur ställer du dig till situationen? Hoppa till primär navigering Hoppa till innehåll Hoppa till sidfot. Långt till aggressiv och svår att komma överens med.





Läsarinteraktioner



DAGENS årliga Toy Drive blir virtuell — här är vad du behöver veta. F: Min dotter är 14 och börjar bli intresserad av pojkar, och hon verkar mer attraherad av killar utanför vår ras. Jag är inte en rasist men jag skulle vilja avråda från detta av en enkel anledning: att många människor inte är rättvisa mot ett blandat par och jag vill inte att hon ska lida för detta. När jag skriver detta låter det som att jag är fördomsfull, men jag vill verkligen inte att hon ska ha ont som ett resultat av detta.


Finns det ett sätt att avskräcka dessa relationer utan att verka fördomsfulla? Lätt och enkel. Enligt American Heritage Dictionary definieras fördomar som "en negativ bedömning eller åsikt bildad i förväg eller utan kunskap eller undersökning av fakta. Jag förstår din oro för de sociala svårigheter som ett blandat par kan möta, men dessa tenderar att påverkas av gamla, föråldrade föreställningar.


Dessutom måste du ta hänsyn till möjligheten att i din dotters sociala situation kanske blandade par inte får särbehandling eller fördomar av sina jämnåriga. Barn i dag har oftare chansen att lära känna barn av olika raser, religioner och etnisk bakgrund, en möjlighet som många av deras föräldrar inte hade, när du dejtar någon utanför hennes ras. Hur som helst kan jag garantera att din dotter inte kommer att förstå din ståndpunkt.


Som sagt, det finns två viktiga faktorer för er båda att ta hänsyn till när ni tar itu med ämnet pojkvänner i allmänhet och denna situation i synnerhet. Jag föreslår att följande två punkter diskuteras mellan dig och din dotter:.


Med den här typen av kommunikation tror jag er båda, för att parafrasera Dr. Martin Luther King, kommer att bedöma din dotters dejter efter innehållet i deras karaktär snarare än färgen på deras hud. Ruth A. Peters, Ph. Hon är också konsultpsykolog för familjeprogrammet vid Pritikin Longevity Center, en närings- och träningsanläggning i Aventura, Florida. För mer information kan du besöka hennes webbplats på. Copyright © av Ruth A. Alla rättigheter förbehållna.


OBS: Informationen i denna kolumn ska inte tolkas som att den tillhandahåller specifik psykologisk eller medicinsk rådgivning, utan snarare för att erbjuda läsarna information för att bättre förstå livet och hälsan för sig själva och sina barn. Det är inte avsett att tillhandahålla ett alternativ till professionell behandling eller att ersätta tjänster från en läkare, psykiater eller psykoterapeut, när du dejtar någon utanför hennes ras.


IE 11 stöds inte. För en optimal upplevelse besök vår webbplats i en annan webbläsare. HOPPA TILL INNEHÅLL. Dela detta -. Följ idag. Fler märken. Facebook Twitter När du dejtar någon utanför hennes ras SMS Skriv ut Whatsapp Reddit Pocket Blädderblock Pinterest Linkedin. 28 maj, UTC. Av Ruth A.





franska dejtingsidor gratis



Enligt American Heritage Dictionary definieras fördomar som "en negativ bedömning eller åsikt bildad i förväg eller utan kunskap eller undersökning av fakta. Jag förstår din oro för de sociala svårigheter som ett blandat par kan möta, men dessa tenderar att påverkas av gamla, föråldrade föreställningar.


Dessutom måste du ta hänsyn till möjligheten att i din dotters sociala situation kanske blandade par inte får särbehandling eller fördomar av sina jämnåriga.


Barn i dag har oftare chansen att lära känna barn av olika raser, religioner och etnisk bakgrund, en möjlighet som många av deras föräldrar inte hade. Hur som helst kan jag garantera att din dotter inte kommer att förstå din ståndpunkt. Som sagt, det finns två viktiga faktorer för er båda att ta hänsyn till när ni tar itu med ämnet pojkvänner i allmänhet och denna situation i synnerhet.


Jag föreslår att följande två punkter diskuteras mellan dig och din dotter:. Med den här typen av kommunikation tror jag er båda, för att parafrasera Dr. Martin Luther King, kommer att bedöma din dotters dejter efter innehållet i deras karaktär snarare än färgen på deras hud.


Ruth A. Och en del av att försöka alliera sig är att förstå att ibland behöver din partner bara någon annan just nu. Det där är svårt. Och särskilt i romantiska eller sexuella relationer där en, båda eller alla har nära band till din familj, är det ett måste att komma ihåg att familjer fungerar olika kultur till kultur.


För det är de verkligen? Eller skapar du en standard av vithet och straffar din partner för att ha avvikit från den normen? Mitt råd? Låt dem veta varför det de sa är skadligt och sårande. Slå sönder några myter. Ge dem en liten historielektion. Erbjud dem några alternativ. Skicka en användbar YouTube-video till dem.


Men se till att du faktiskt åtgärdar det. Vill de att du ska vara kontaktpersonen - eller skulle de känna sig mer bekväma med att tala för sig själva? Kommer de att vilja ha lite ensamtid efteråt - eller kanske lite tid att debriefa med dig?


Och hur kan alla gå vidare som grupp? För Craig och Manny är det. Skulle du bjuda på mig på en datumauktion? För att Wesley vill att Anya ska göra det. Hur ställer du dig till situationen?


Din e-postadress kommer inte att publiceras. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Uppmuntran när du behöver det som mest. Livet är rörigt. Och utan stöd tappar många hoppet om att det någonsin ska bli bättre. Vi vill att du ska veta att du INTE är ensam. Grundat för över 25 år sedan av ungdomstalare och radiovärd, Dawson McAllister, har vi hört de problem som människor möter och lärt oss hur man kan erbjuda livsförändrande stöd.


Vårt uppdrag är att nå, rädda och återställa de som är trasiga och hopplösa. Vi uppmuntrar människor mitt i deras kamp genom att tillhandahålla tydligt tänkande och rätt värderingar. Om du är i behov av omedelbar hjälp. Slå , eller ring National Suicide Prevention Lifeline på 1. Hoppa till primär navigering Hoppa till innehåll Hoppa till sidfot. Kommentarer Hur ställer du dig till situationen? Lämna ett svar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras.


Vakta ditt hjärta Dejtingrelationer. Killar, håll dig borta från henne. Varför hålla ett förhållande hemligt? Gillar eller älskar min bästa vän mig?

No comments:

Post a Comment